Försäljningsvillkor
Via transportcentralen.se kan du beställa varor via vår webbshop. Alla priser är inklusive svensk moms och eventuella miljö- och råvaruavgifter. Priserna är rörliga och kan förändras. Svensk lag och praxis gäller vid handel på transportcentralen.se. Efter avgiven beställning mottager du en orderbekräftelse via mejl. Den avtalade beställningen kommer att vara beskriven i orderbekräftelsen. Information om betalning och leverans kommer också att vara beskrivet.
Så här beställer du
- Finn den eller de produkter/varor som du önskar och lägg till det i din beställning och gå därefter till kassan.
- Räkna ut din fraktavgift i varukorgen och klicka sedan dig vidare till kassan.
- Ange dina personliga uppgifter.
- Välj betalningssätt och betala.
- Godkänn din beställning och acceptera våra försäljningsvillkor, sorteringsguiden och leveransvillkoren.
Betalningsmetoder
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor som du hittar här (öppnas i nytt fönster): Villkor Klarna Checkout. Genom att klicka på “Slutför köp” godkänner du Transportcentralens villkor. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.
Faktura – Vi erbjuder betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer för privatpersoner. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar.
Via Klarna kan man även välja delbetalning, kortbetalning eller Swish.
Betalningsvillkor
Vi använder Klarna som betalningsförmedlare och erbjuder fakturabetalning (ingen fakturaavgift) delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank.
Frakt
För att få fram fraktpriset på din adress skall du ange ditt postnummer på hemsidan. Börja med att lägga önskat material i kundkorgen, här kan du sedan räkna ut ditt fraktpris. I varukorgen framgår totalt pris, det vill säga priset för varan inklusive frakt.
Leveransvillkor
- Vi levererar till den önskade lossningsadressen med tippbil eller kranbil.
- Storsäckar levereras på fredagar. För att garantera leverans samma vecka måste beställningen vara oss tillhanda senast onsdag kl. 12.00.
- Kranbilen kan lyfta och placera säcken upp till 8 meter från fordonet, förutsatt att inga hinder är i vägen.
- Om säcken behöver placeras längre in än 8 meter eller lyftas över exempelvis ett hus, kontakta vår entreprenadavdelning för att planera lossningen, 035-19 13 30. Extra avgifter kan tillkomma.
- Vid leverans av löst material på en garageinfart krävs skriftligt godkännande från kunden för att fordonet ska få köra in på fastigheten, detta anges i bokningen eller till entreprenad@transportcentralen.se.
- Vid bokning anger ni vart på fastigheten lossning ska ske. Märk gärna ut platsen med en pinne, hink eller annat tydligt föremål.
- Storsäckarna rymmer 1 kubikmeter material från vårt sortiment.
- Observera: 1 kubikmeter motsvarar cirka 1,5 ton material i våra storsäckar.
- Materialet är lokalt producerat, vilket bidrar till kortare och mer miljövänliga transporter.
- Den tomma säcken tas om hand av beställaren och sorteras som plastförpackning.
- Vid containerbeställning får ni behålla container i sju dagar (exempelvis måndag – måndag).
- Vi ställer inte ut eller hämtar hem containrar på helgdagar och dag innan röd dag (exempelvis midsommarafton).
Leveranskostnader
Vid ångrat köp bekostas returfrakten av dig.
Ångerrätt
Du har alltid 14 dagars ångerrätt från det datum som du har mottagit varan. Ångrar du köpet, kan du själv välja att ombesörja transporten och returnera varan senast på den 14 dagen efter mottagandet, eller returnera varan direkt vid ankomst. Väljer du att returnera varan med vår lastbil, skall du betala för returtransporten motsvarande leveranspriset. Om du returnerar varan, skall den vara i samma skick/beskaffenhet som när du mottog varan. Detta betyder att ångerrätten kan bortfalla om produktens skick eller mängd inte ar den samma som vid leverans. När ångerrätten tas i anspråk, kommer du att få dina pengar i retur efter att vi har mottagit produkten i retur och kontrollerat att den uppfyller villkoren för ångerrätten. Vid byte av produkter, som inte omfattas av ångerrätten, betalar du för frakt, returfrakt samt för den nya transporten.
Reklamationsrätt
När du handlar på transportcentralen.se har du enligt gällande lag 24 månaders reklamationsrätt. Detta betyder, att du kan antingen få bytt din vara, pengarna i retur eller till reducerat pris, beroende på problemets art. Detta förutsätter naturligtvis att reklamationen är berättigad, och att bristen inte har uppstått på grund av felaktigt användande av produkten eller annan åverkan på grund av fel hantering. Varan skall vara ”orörd” och innehålla samma ursprungsmängd som vid mottagandet.
Reklamation skall göras snarast efter det att du har upptäckt problemet med varan. Om du reklamerar inom två månader efter att problemet upptäckts, kommer reklamationen att vara gällande. Vi återbetalar relevanta fraktkostnader som du har fått i samband med returnering av varan, när reklamationen är korrekt. När du önskar att reklamera en produkt skall du alltid kontakta oss för att få leveransplats upplyst. Kontaktupplysningar hittar du på kontaktsidan. När du returnerar varan ber vi dig upplysa ordernummer samt en kort beskrivning av varans fel.
Reklamationsrätt gäller inte för felbeställda varor eller på produkt som är felbeställt på grund av bristande kunskap om den specifika produkten.